Es como la lluvia en una película muda, o como un barco en el fondo del mar, o como una galería de espejos a la hora de cerrar, o como la tumba del ventrílocuo mundialmente famoso, o como el rostro de la novia cuando se sienta a mear después de hacer el amor toda la noche, o como una camisa secándose en el tendal sin una casa a la vista… Bueno, vas pillando la idea. De 'El monstruo ama su laberinto', Charles SIMIC.

Las Crónicas de Nüremberg, 1493

13/3/06 | |

Mirando en Internet Weekly, encontré una página muy completa dedicada a las famosas Crónicas de Nüremberg (del alemán Hartmann Schedel, de 1493, en letra gótica, con más de 1.800 grabados en madera... referencia muy en boga por estos días en nuestras clases de historia del Diseño Gráfico).
"The Nuremberg Chronicle - Liber chronicarum - was published in 1493. It was the most ambitious book printing job undertaken since the invention of movable metal typesetting, only several decades earlier. It was the most successful of many attempts to write and print a chronicle of the history of the known world from the beginning until that time. Its principal editor was Hartmann Schedel, a Nuremberg city doctor.
The Nuremberg Chronicle was an immense printing job, with more than 600 pages, and more than 600 woodcut illustrations (there is strong evidence that Dürer did many of the prints). With each page about the size of a modern broadsheet newspaper, it makes for a formidable presence on a table. The images (prints) and text (type) are very closely integrated throughout the book, producing one cohesive unit. Very little white space is left between print and text, giving the pages a very dense, packed look". Leer más...